MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
PROG. Bartas PL - Lab - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: FORUM (https://musicproducers.pl/forum-forum)
+--- Dział: Archiwum (https://musicproducers.pl/forum-archiwum)
+--- Wątek: PROG. Bartas PL - Lab (/temat-progressive-bartas-pl-lab--15758)



Bartas PL - Lab - Bartas_PL - 31.08.2015


Co sądzicie teraz o tym kawałku?Bawiłem się kompresją ale nadal nie wiem czy ją dobrze rozumiem.Jak myślicie jest dobrze zastosowana?Teorie kompresji znam ale nie wiem czy umiem ją wykorzystać w praktyce.Bardzo proszę o komentarze.


RE: Bartas PL-Lab (nowa wersja) - Orbiteus - 31.08.2015

skup sie na poczatku na balansie i oczyszczaniu ze zbednych czestotliwosci sciezek, a dopiero potem
Na kompresji, poniewaz to jest pierwsze co slychac w twoim miksie ze jest zle zrobione ;)


RE: Bartas PL-Lab (nowa wersja) - Zirds - 31.08.2015

Ja nie muszę nawet słuchać bo wiem, że ten user nie uczy się na błędach... Po raz kolejny pyta się czy polepszył kompresję, ale widzę, że Orbiteus sam zauważył, że kompresja jest skopana.


RE: Bartas PL-Lab (nowa wersja) - Revnotes - 31.08.2015

Zgadzam się z powyższymi zarzutami, niestety miks jest słabiutki. Arp wyskakuje ponad wszystko i gra praktycznie od początku do końca. Jeżeli uważasz, że brzmi na prawdę dobrze i da radę uciągnąć track, to obuduj go, stwórz kompozycję, a następnie zaaranżuj z niej prawdziwy utwór. Stwórz momenty, w których słuchacz odpocznie oraz takie, przy których eksploduje. Tutaj tego wszystkiego zabrakło. Całość jest strasznie monotonna, na przysłowiowe jedno kopyto i te fałsze.

Komentujesz od czasu do czasu utworu innych użytkowników? Spróbuj, to bardzo rozwijające zajęcie. Staraj się wyszukiwać w nich jak najwięcej błędów, ale też notuj zagrywki/techniki, które Ci się najbardziej podobają i staraj się je przenieść na grunt Twojego DAW.


RE: Bartas PL-Lab (nowa wersja) - nullname - 31.08.2015

Kompresja... Zaznaczasz ponownie eh. To tak jak z jazdą na rowerze... Nie ma w nim instrukcji utrzymywania równowagi :) Musisz sam się tego nauczyć. Warto znać terminologie i działanie poszczególnych pokręteł, ale to niestety nie wystarcza...

Ja osobiście NIE używam kompresji wszędzie. Maksymalną ilość kompresorów w projekcie nie przekracza 5. A zazwyczaj daję tylko na kick i snare. Ogółem perkusja. I to też z umiarem, nie kompresuje tak, żeby spłaszczyć tak, że dynamika ucieka bokami. Pomyśl o tym... Widzę, że kompresja to u Ciebie nowość i masz ochotę ją wszędzie wykorzystywać, bo wszędzie powtarzają że to magiczne narzędzie. Owszem, jest - ale jak nie potrafisz go używać to najlepiej nie używaj lub korzystaj z presetów i kręć Thresholdem i kombinuj z długością ataku.

Utworu nie ocenię, wystarczy chyba opinia reszty. Trochę mi ciężko wskazać konkretnie gdzie leży wina :)


RE: Bartas PL-Lab (nowa wersja) - Shabboo Harper - 2.09.2015

Bartas, koncept (ciekawszy od poprzedniego) już jest. To fundament. Pora odkryć, w Twoim laboratorium jeszcze, przekonujące instrumenty i trafnie je "upiększyć" w różnokształtne efekty/filtry itp... W moim odczuciu jest jakiś progress. To co mnie dziś "drażni", jeśli chodzi o koloryt dźwięków, to synth od 3:32 jest okropny. Niestety. <nonie> Proszę, prześledź powyższe, techniczne uwagi. Są słuszne.

PS. Odnoszę wrażenie, iż lubujesz się w temacie: "kompresja". Sugeruję byś "odkrył" coś więcej o tzw. kompresji równoległej ("nowojorskiej'), dotyczy m.in. podziału sygnału źródłowego na dwa równoległe tory. Otrzymasz wówczas brzmienie o głębszej barwie, np. w przypadku werbla. Choć nie tylko... Keep going ;)


RE: Bartas PL-Lab (nowa wersja) - Orbiteus - 2.09.2015

ja jestem troszke przeciwny ;D. Kompresja jest w miare zaawansowanym narzedziem i obeznanie sie z nim tak zeby czerpac z niego korzysci zajęło mi 1,5 roku, mimo ze wiedziałem jak działa. Kompresja to potężne narzędzie, ale nie jest najważniejsza ;). Tracki bez kompresji moga rowniez dobrze brzmiec i na tym bym sie skupil dawniej, gdybym wiedzial to co teraz. Jezeli juz chcesz zaczac probowac miksowac, to zacznij od equalizerow. Pisze to dlatego, zebys nie stal w miejcsu i zebys nie rozmyslal o kompresji, poniewaz jest ona nad wyraz przeceniana. Sam kompresji uzywam tylko
Na kicku, czasami zeby skontrolowac suba w basie, zabic badz zwiekszyc dynamike pojedynczych dzwiekow, a to sa bardzo drobne szczegóły. Najwiecej zawsze działa equalizer i odpowiednie wykrecanie (badz dobieranie :| ) brzmien ;). Powodzenia, mam nadzieje ze napisałem to w miare po polsku hahahah ;D

PS. Małe porady dotyczaca niskich czestotliwosci: 1. odetnij wszystko poniżej 140-150Hz oprocz basu ;)
2. Sprawdz co sie stanie jak zwiekszysz badz zmniejszysz glosność pojedynczych czestotliwości w basie ;)
3. Ustaw glośność tych częstotliwości jak w utworach komercyjnych (zrob to przez porównanie)
Jezeli zrobisz wszystko poprawnie efekt powinien byc piorunujacy ;)