MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
Keyboard vs MIDI i co polecacie? - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: POMOC (https://musicproducers.pl/forum-pomoc)
+--- Dział: Hardware / Software (https://musicproducers.pl/forum-hardware-software)
+--- Wątek: Keyboard vs MIDI i co polecacie? (/temat-keyboard-vs-midi-i-co-polecacie)



Keyboard vs MIDI i co polecacie? - Tech.Nixa - 27.03.2017

Witam, stwierdziłam, że może warto by podnieść moje hobby o lvl wyżej i zaopatrzyć się w końcu jakąś klawiaturę. Ileż można układać klocki myszką :) Dodatkowo mam w planach zapisać się na jakaś naukę gry na klawiszach żeby umieć na tym grać. Niedawno dopiero ogarnęłam, że MIDI, a Keyboard to 2 inne rzeczy i że MIDI nie wydaje żadnych dźwięków. Jestem początkująca w tej dziedzinie i z klawiszami miałam do czynienia tylko jako mały gówniak bo w domu był stary Keyboard Yamaha z 86 roku, obecnie niezbyt zdatny do użytku bo ktoś rozwalił zasilacz.
Chciałabym Was więc się poradzić co w takiej sytuacji polecacie mi wybrać. Nie wiem ile klawiszy mi potrzeba, oktaw itp. itd. Ciężko mi nawet określić gatunek jaki chciałabym tworzyć bo cały czas poszukuję i wiele mi się podoba, począwszy od typowo elektronicznych brzmień poprzez hiphopowe do tych jazzowych. Tak jak wspomniałam dopiero wchodzę w temat i to będzie moja pierwsza styczność z tym. Z jednej strony fajnie jakbym mogła pograć nie tylko z podłączonym DAW'em, bo to dodatkowa frajda i jest to bardziej mobilne kiedy nie ma się np. laptopa, z drugiej słyszałam, że podobno Keyboardy dużo gorzej sprawują się z pracą w DAW.
Ja nie mam o tym zbytnio pojęcia więc zdaję się na Was.
Budżet to około do +/- 500zł.
Z góry dzięki za pomoc!


RE: Keyboard vs MIDI i co polecacie? - Zirds - 27.03.2017

Na start weź sobie coś używanego. Mogę Ci polecić ten sprzęt, sam ją miałem kiedyś: