MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
Hip-Hop' owa produktywność - Sampling - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: FORUM (https://musicproducers.pl/forum-forum)
+--- Dział: Archiwum (https://musicproducers.pl/forum-archiwum)
+--- Wątek: Hip-Hop' owa produktywność - Sampling (/temat-hip-hop-owa-produktywnosc-sampling)



Hip-Hop' owa produktywność - Sampling - dejfdj - 24.06.2017

Wypunktuje ponieważ nie mam zbyt kreatywnego słownictwa \ gaśnie moja inspiracja murzynami, a wnosząc coś - () że zyskam coś cenniejszego..
[Obrazek: 35361784591_45b45638f7.jpg]


1. STOPA
Moja największa bolączka ;-| Zawsze brakuje mi KOPNIAKA. Korektorem można się 'pobawić' ale kop bierze się z długodystansowego spojrzenia na kompresor. Jak 'dmuchnąć w 'kran, żeby zmienił się i zaczął 'pompować - energię? Czym jest energia i jak interpretować zachowanie widma..

2. Korekcja (Equalizer)
~~ ta, po co niszczyć dobry sampel ?
Zanim powiem kolejny przygłupi epicki epitet.. Chciałbym jedynie sprawdzić.. hmm dla jakich wartości korekcja przynosi zyski, przy jakich natomiast wiąże się z głupotą itp ?

3. Poziomy
~~ Synku jestem na wyższym poziome, kończę studia od pokoleń.
Zasada 3/4 obowiązuje ? Gdy na sumie jest limiter te wartości trzeba by nieco zaniżyć.. A jak zejdziemy zbyt nisko to co się dzieje ? :-0

4. Przestrzeń
~~ mam wtyczki co ich nikt nie ma Po o o o patrz ;_)
Kiedy muszę nałożyć 'odrobinę to mam taką zagadkę jak faraon z budową pomnika. Nigdzie nie jest napisane czy chodzi o nasycenie efektu czy różnice w czasie. Gdzie jakie wartości dla jakich instrumentów ?? LUDZIE ./

5. Werbel (bonus)
~~ tylko się nie pośliznąć => wpaść w poślizg
Jak wykorzystać te gadżety te.. Obrazek ze specyficznym korektorem w którym zainstalowano obsługę ruchomego filtra - dzięki któremu można SERFOWAĆ. Zawsze chciałem to wykorzystać ;-))

*dziękuje za uwagę proszę o rozważne odpowiedzi
** Ilustracje można przejrzeć -> TUTAJ

_____T-Sted_____
Barwa czerwona i jej odcienie są dla administracji.
Wystawiono: 17/08/2017; 10:09



RE: Hip-Hop' owa produktywność - Sampling - neurojin - 25.06.2017

1. Stopa dzieli się na dwie części conajmniej. Pierwsza to click, potem masz body. Chcesz żeby stopa przebijała się w miksie, to użyj transient shapera i popraw click. Chcesz żeby było dużo dołu, to zadbaj o body. Możesz layerować stopy, łączyć 2 albo 3. Wtedy pamiętaj o fazie.
2. Korekcje stosujesz albo jako kreatywne narzędzie np. low pass albo notch sterowane przez lfo np. w dubstepach. Albo jako sposób na miks właśnie. Wtedy odpalasz kilka ścieżek i jeśli chcesz żeby jedna była lepiej słyszalna w danym paśmie od drugiej, to stwarzasz różnicę w tym paśmie, przyciszając, jedno, podgłaśniając drugie, albo i tak i tak. Jak wolisz.
3. Jak lubisz, są ludzie którzy mają to gdzieś, są ludzie którzy korzystają np. ze skali k-14, albo k-20. Poczytaj o tym i rozkmiń jak ci wygodnie.
4. Próbowałeś zwykłego panoramowania? Niektórzy producenci nie stosują w ogóle wtyczek typu stereo imager, ewentualnie robią to na etapie masteru, a przestrzeń kreują samym panem. I to działa.
5. SurfeEq to się chyba bardziej przydaje przy czymś co gra na różnej wysokości, snare gra na ogół na tej samej przez cały kawałek, chyba że jakieś build upy nim robisz, albo to możesz zrobić korekcje najpierw a potem zapisać do waveu.


RE: Hip-Hop' owa produktywność - Sampling - In-Tegral - 25.06.2017

Zgodzę się z Neurojinem ale...

2. Dopiszę tylko... Jak ktoś chce zrobić dokładną "wyklejankę" bez używania nożyczek? Jak umiesz się tym posługiwać to to powinno być Twoje " standardowe" narzędzie na szynach.
3. Skala k-12,k-14 może i ma to jakiś sens w naszych "klimatach", k-20 raczej zostawiłbym na muzykę filmową i tego typu. Do ustawienia poszczególnych poziomów głośności przydatna jeszcze może być technika z pink noise, o niej pełno w internecie.
4. Samym Panem niestety za daleko się nie zajedzie, lepiej od razu tą umiejętność szkolić. Trzeba pamiętać o fazie i poziomach audio, najlepiej takie rzeczy ustawiać odsłuchując track w mono i cały czas monitorować fazę jakąś wtyką.
5. To to "niby" coś nowego ale jednak nie, bo takie rzeczy można osiągnąć na milion innych sposobów, na razie tym sobie głowy nie zawracaj.


RE: Hip-Hop' owa produktywność - Sampling - dejfdj - 25.06.2017

Bardzo zależy mi na jakości". Znacie powiedzonko _- Siała baba ? No więc. Jeszcze raz chronologicznie.
1. Układam melodie z różnych fragmentów sampla
2. BASS przeplatam z melodią
3. Programuje perkusję:
a) hi-hat jako podstawę rytmu
b) stopa dla widoczności Basu
c) tamburyn, conga, shakery odczuwalny jednak nie przejmujący rytm etc.
d) dokładam werbel i sprawdzam czy wszystko współbrzmi..
4. Składam Jeszcze Jedną frazę max dwie
i
majstruje
przy
brzmieniu
;-/

Faza jest zasadniczo prosta jeśli ktoś narysuje i utwierdzi was w przekonaniu. Mam w bani trylion wzorów i nie mogę przetrawić ich wstecz. (zaraz zwymiotuje). k-14, k-20 - Nie słyszałem DO TEJ PORY ;-)
Stopa i jej budowa jest ok. Nie mam jeszcze zajawki z 'chirurgią. Kompresja, kompresja - jak zacząć i jak się poruszać ? Znam budowę wykresu jednak nie słyszę różnic ;-( W TV same bzdury, a książki.. wiem o czym i dla kogo są napisane. Potrzebny mi Autor opowieści o krainie Duszności i Płaskości. heh


RE: Hip-Hop' owa produktywność - Sampling - neurojin - 25.06.2017

Jak nie słyszysz różnicy, to znaczy jest ok w sumie. Kompresor to takie śmieszne urządzenie, że na ogół im lepszy, tym mniejszą różnicę słychać( nie licząc kompresorów analogowych, które lekko koloryzują brzmienie). Ogólnie kompresora możesz użyć w kilku różnych sytuacjach też, wyrównanie poziomów, wyeksponowanie pierwszego transjentu, czy w formie limitera. Nie ogarniesz tego wszystkiego na podstawie jednego postu na forum. Ja ci proponuje jakiś kurs wykupić i osobno ogarniać kompresje, osobno equalizacje, osobno efekty. Zapisuj sobie do czego to służy, i kiedy to stosować. Inżynieria dźwięku to kierunek studiów i zakres materiału jest naprawdę spory, można robić wszystko na czuja, ale jeśli myślisz o muzyce poważnie, to po prostu musisz się tego zacząć uczyć. Pytanie tylko czy ogarniasz język angielski czy wolisz po polsku? Po angielsku na pewno więcej materiałów jest.
Na początek może to sobie zobacz:
https://www.youtube.com/watch?v=TEjOdqZFvhY
https://www.youtube.com/watch?v=RKhUs2wxuE4
https://www.youtube.com/watch?v=Q-xMOHKFWjI


RE: Hip-Hop' owa produktywność - Sampling - dejfdj - 25.06.2017

Cytat:Kompresor to takie śmieszne urządzenie,
- wcale mnie nie śmieszy ;\ ale szanuje to co napisałeś ;)

Cytat:Ja ci proponuje jakiś kurs wykupić
- z chęcią (pod warunkiem) ale taki dedykowany do lżejszej muzyki nieinstrumentalnej ? znasz taki..s
Cytat:Inżynieria dźwięku to .. i zakres jest naprawdę spory,
- Telekomunikacja - tak. Przetwarzanie sygnałów - prawie. Analiza i Synteza - wcale. Jestem Rybą ;-o
Cytat: musisz się tego zacząć uczyć
a kiedy skończyć ? ;}
Cytat:ogarniasz język angielski czy wolisz po polsku?
Próbowałem po angielsku, próbowałem po polsku, przechodzę na chiński..


RE: Hip-Hop' owa produktywność - Sampling - Zirds - 25.06.2017

Ilustracje można PRZEJRZEĆ!! Korzystaj ze słownika!


RE: Hip-Hop' owa produktywność - Sampling - dejfdj - 25.06.2017

spoko spoko.. czerwony ma głębszy podprogowy.
Jeszcze raz dzięki @upup za linki :D


RE: Hip-Hop' owa produktywność - Sampling - dejfdj - 13.08.2017

Racja @Integral "_ klimat wyklejanki.

Frapuje mnie opcja panoramy. Jest inny sposób niż powielanie cudzych wzorców ? Słabiej odbieram na jedno ucho i się do tego przyznaję.


RE: Hip-Hop' owa produktywność - Sampling - dejfdj - 27.10.2017