MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
PROG. Altumitem - Teyeey 30 - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: PRODUKCJE (https://musicproducers.pl/forum-produkcje)
+--- Dział: House (https://musicproducers.pl/forum-house)
+--- Wątek: PROG. Altumitem - Teyeey 30 (/temat-progressive-altumitem-teyeey-30)



Altumitem - Teyeey 30 - Altumitem - 31.05.2023

Nie wiem myślałem żeby skojarzyć to może sobie (Coś z trzydziestką na karku, ;) chodzi o wiek ;P)

Taki skoczkowy bangerek :) EDM.

https://soundcloud.com/wastrealofficial/teyeey-30-work-in-progress-demo-not-finished-yet?si=61c6ea94e47f4fbcb8e3fc7dacdb6f34&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing


RE: Altumitem - Teyeey 30 - FL FAN - 31.05.2023

Na początek proszę spojrzeć na waveform swojego nagrania:


[Obrazek: traxxx.jpg]

Co rzuca się w oczy w porównaniu z referencyjnym nagraniem ? (widok poniżej) 

[Obrazek: KMPP.jpg]

W nagraniu referencyjnym słyszę wyraźnie stopę perkusji, electro-bas i wokal.  W Twoim nagraniu wokalu nie ma więc masz łatwiejszy miks, a jednak stopa perkusji znika w przesyconym basem miksie. O braku dynamiki znów rzecz wewnątrz danego segmentu nagrania. Odnośnie całości możemy mówić o zakresie dynamiki głównie względem dwóch rzeczy: głównych części oraz intro/break i jest ona duża. Jednak w intro perkusja przebija się ponad normę względem reszty, (brak proporcji) a break...  jest po prostu za cicho, powinno być ciszej ale nie aż tyle decybeli ciszej. To nie jest muzyka filmowa, gdzie ma prawo zamilknąć chwilowo nawet całe instrumentarium.

Ogólnie tragedii nie ma, ale trzeba pracować nad kreowaniem brzmień i zgodne z ich przeznaczeniem skutecznym efektowaniem ich. Perkusja w intro praktycznie nie ma mocy i głębi poza swoją głośnością.  Zarówno stopa perkusji jak i pozostałe jej otoczenie czyli haty, snare, clap itd. są  za głośno względem motywu przewodniego, a przez to mają kłopot z wtopieniem się w niego. Miks jest niespójny, nie ma nic co go skleja i na takie pułapki spłaszczające brzmienie zwłaszcza w takich momentach trzeba uważać. Każdy segment nagrania wymaga uwagi i odpowiedniego potraktowania.

W głównych częściach trzeba dopracować dynamikę basu i stopy perkusji, aby się nie wykluczały i nie walczyły o miejsce. Reszta brzmień, też powinna iść za akcją do przodu i nie narzucać się ani też nie zanikać w tle.

Całość powinna zyskać blask, głębię oraz przestrzeń więc praca nad layerigniem i poziomami oraz korekcją poszczególnych brzmień przed Tobą. Nie obawiaj się konkretnych działań. Więcej przestrzeni w kanałach pozwoli uzyskać więcej wrażeń odbiorcy. Dodatkowo jeśli nauczysz się bardziej rezygnować i ujmować niż dodawać i podbijać to zyskasz też przestrzeń na wyeksponowanie każdego brzmienia z osobna w miksie. Jeśli sprawdzisz swój miks w mono, to zauważysz, że nie ma tak wielkiej różnicy pomiędzy materiałem w stereo. Dlatego warto o tę przestrzeń powalczyć i ją kreować.

Są bardzo dobre wtyczki FabFilter. https://www.fabfilter.com/download
Warto przejść do sekcji "Creative effect and synthesizer plug-ins" i tam pobrać "Timeless 3". Nie jest skomplikowana w obsłudze, a zyskasz już dodatkowe efekty, które urozmaicą brzmienie i wybrzmiewanie pogłosu. Trial działa przez 30 dni.

Trochę się pobawiłem tym nagraniem i mogłoby ono wyglądać tak (widok poniżej). Widać wyraźnie, że przesadne dysproporcje zniknęły, a przynajmniej zostały odpowiednio zredukowane. Oczywiście na brzmienie nie mam wpływu ale i tak lepiej mi się słucha  nagrania po kilku zwykłych zabiegach niż w oryginale. Zapanowała pewna równowaga po wyrównaniu poziomów, odpowiednim skompresowaniu i korekcji materiału.


[Obrazek: traxcomp.jpg]

Podrzucam Ci to nagranie do pobrania (prywatny link - później usunę) po kilku drobnych zabiegach. Gdy wrzucisz w swój program i spojrzysz na VU meter - zobaczysz jaki zapas dynamiki (w tych głównych częściach z basem) się pojawił. Oczywiście są to zabiegi wykonane w trakcie pisania posta w programie GoldWave i nie są one tym, co należy uważać zasadniczo za panaceum na wszelkie problemy. To taka poglądowa kompresja i korekcja.


https://soundcloud.com/faninstructory/compressed/s-u2TQt8fdhJx?si=81c7860764164ed382b4e0e3526a33e0&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing


RE: Altumitem - Teyeey 30 - FL FAN - 1.06.2023

No i jeszcze na koniec chciałbym zwrócić Twoją uwagę ponownie w rozszerzonym pojęciu na layering i obróbkę każdego dźwięku względem projektu i kontekstu aranżacyjnego.

Już w FL STUDIO którego być może używasz możesz w Step Sequencerze ustawić kilka warstw dla dźwięku "clap"


I urozmaicić:  panning - kanał lewy prawy i poziom głośności (żółta pionowa ramka)
[Obrazek: FL.jpg]




Tak nie powinien nigdy brzmieć clap w Twoich nagraniach (brzmi źle pomimo, że to te same warstwy tylko z wyłączonymi efektami na mikserze i zresetowanymi ustawieniami z żółtej pionowej ramki)




a tak może brzmieć - unikam słowa "powinien" bo to od Ciebie zależy co chcesz osiągnąć - to tylko luźna propozycja z wykorzystaniem wszystkich fabrycznych wtyczek FL STUDIO + wspomniany wyżej FabFilter Timeless 3, co widać na załączonej grafice.


Można też puszczać dźwięk z kompresją do spółki z tym bez kompresji, aby był pełniejszy (kompresja równoległa)


Cytat:Kompresja równoległa jest doskonałą metodą zwiększenia gęstości dźwięku przy zachowaniu transjentów, czego w typowej kompresji uzyskać nie można. Technika ta wykorzystuje (zazwyczaj, choć nie zawsze) sygnał z bardzo głęboką kompresją zsumowany z tym samym sygnałem bez kompresji. Można przez to zwiększyć głośność odczuwalną, a jednocześnie utrzymać słyszalność wszystkich wyrazistych szczytów sygnału oryginalnego. Używa się w tym celu kompresora włączonego w torze wysyłkowym miksu lub bezpośrednio na torze sygnałowym, z wykorzystaniem dostępnej w nim regulacji Wet/Dry.



RE: Altumitem - Teyeey 30 - Altumitem - 1.06.2023

(1.06.2023, 18:03)FL FAN napisał(a):
No i jeszcze na koniec chciałbym zwrócić Twoją uwagę ponownie w rozszerzonym pojęciu na layering i obróbkę każdego dźwięku względem projektu i kontekstu aranżacyjnego.

Już w FL STUDIO którego być może używasz możesz w Step Sequencerze ustawić kilka warstw dla dźwięku "clap"


I urozmaicić:  panning - kanał lewy prawy i poziom głośności (żółta pionowa ramka)
[Obrazek: FL.jpg]




Tak nie powinien nigdy brzmieć clap w Twoich nagraniach (brzmi źle pomimo, że to te same warstwy tylko z wyłączonymi efektami na mikserze i zresetowanymi ustawieniami z żółtej pionowej ramki)




a tak może brzmieć - unikam słowa "powinien" bo to od Ciebie zależy co chcesz osiągnąć - to tylko luźna propozycja z wykorzystaniem wszystkich fabrycznych wtyczek FL STUDIO + wspomniany wyżej FabFilter Timeless 3, co widać na załączonej grafice.


Można też puszczać dźwięk z kompresją do spółki z tym bez kompresji, aby był pełniejszy (kompresja równoległa)


Cytat:Kompresja równoległa jest doskonałą metodą zwiększenia gęstości dźwięku przy zachowaniu transjentów, czego w typowej kompresji uzyskać nie można. Technika ta wykorzystuje (zazwyczaj, choć nie zawsze) sygnał z bardzo głęboką kompresją zsumowany z tym samym sygnałem bez kompresji. Można przez to zwiększyć głośność odczuwalną, a jednocześnie utrzymać słyszalność wszystkich wyrazistych szczytów sygnału oryginalnego. Używa się w tym celu kompresora włączonego w torze wysyłkowym miksu lub bezpośrednio na torze sygnałowym, z wykorzystaniem dostępnej w nim regulacji Wet/Dry.
Tak też myślę, hehe bardzo dziękuję za fatygę, bardzo mi pomagasz i bardzo mi się to przydaje! Pozdro! Piona!


RE: Altumitem - Teyeey 30 - OProject - 1.06.2023

Ja bym cos zrobil z melodia jakos dziwnie brzmi - albo to przez ten rezonans na brzmieniu ;P


RE: Altumitem - Teyeey 30 - FL FAN - 1.06.2023

(1.06.2023, 20:36)Nipek napisał(a):
Tak też myślę, hehe bardzo dziękuję za fatygę, bardzo mi pomagasz i bardzo mi się to przydaje! Pozdro! Piona!


Proszę bardzo. Miło, że tak mówisz. To żadna fatyga - moja obecność tutaj polega właśnie na tym co robię ;) 

Zastosuj pewne kroki z tych działań, które opisałem i rozważ to, co zaproponowałem, a na pewno uzyskasz odpowiedni zakres dynamiki nagrania i uzyskasz przestrzeń, którą naprawdę nie jest tak trudno kreować jeśli wiesz co robić (a myślę, że rozjaśniłem pewne sprawy)  Jeśli poszczególne brzmienia będą przemyślane pod kątem technicznym i aranżacyjnym, to nagranie będzie  brzmiało już na pewno wówczas lepiej i przede wszystkim bardziej atrakcyjnie dla odbiorców.


(1.06.2023, 21:31)OProject napisał(a): Ja bym cos zrobil z melodia jakos dziwnie brzmi - albo to przez ten rezonans na brzmieniu ;P

Na tym etapie nie proponujmy przearanżowania nagrania, bo może dojść do sytuacji, w której kłopoty się powielą. Pierwsza rzecz to teoria muzyki i sprawy techniczne (jeśli to kuleje to nie mogę skupić się na wrażeniach estetycznych płynących z melodii) i powoli coś tam układać, aranżować, słuchać, oddawać do oceny, poprawiać błędy, słuchać, podpytywać, zdobywać niezbędną wiedzę, aż do momentu w którym jest się w stanie zrealizować dobrze brzmiące nagranie.