W poprzednim wpisie na temat tworzenia padów i efektów pisałem, że Phaser nie specjalnie mi pasuje sam w sobie, bo nie wiele wnosi włączony sam sobie na sucho, jedynie modyfikuje nieznacznie dźwięk, ale co zrobić aby modyfikował go głęboko? Tym zajmiemy się dziś!
Właściwie zdradzając ten kawałek tajemnicy Harmless'a wystarczyłoby powiedzieć, że cały widz polega na przekręceniu "Phaser mix" na max i regulacji gałki "Phaser offset motion speed" ale nie do końca jest to prawdą - dlatego warto zagłębić się w temat.
Dobrze zatem spróbujmy coś ciekawego uzyskać!
Na początek ustawiamy konfigurację:
Tryb przestawiamy z "classic" na "freq" (czerwona ramka)
Phaser mix (amt) ustawiamy na 80 %
Phaser width (width) ustawiamy na 100 %
Pozostałymi gałkami możemy uzyskać ciekawe przeskoki i wariacje tych modulacji - więc eksperymentować można do woli!
Tak oto już mamy ciekawe brzmienie modulowane - w każdej chwili można użyć efektów opisanych w poprzedniej części (5).
Inna ciekawą konfiguracją (przedstawiona na obrazku) uzyskamy coś na kształt arpeggio
Tryb przestawiamy na "Box"
Phaser mix (amt) ustawiamy na 100 %
Phaser width (width) ustawiamy na 50 %
Phaser offset motion speed (speed) ustawiamy w zależności od tego jaka prędkość nam pasuje
Phaser width LFO amount (lfo - pierwszy po lewej - zaznaczony strzałką) ustawiamy na 20 %
Sprawdźcie sami co uzyskacie tą konfiguracją !
Warto narzucić jeszcze delikatne efekty Delay, tremolo, vibrato - dopełni to efekt końcowy.
Zarówno w tworzeniu padów, czy innych dźwięków przydatną umiejętnością jest płynne przechodzenie poprzez modulowanie dźwięku, aż do kompletnego jego wypaczenia i powrót do normalnego dźwięku - ale to wymaga ciekawej kompozycji i uzasadnienia merytorycznego w utworze.
Pozwole sobie mały przykład z wykorzystaniem opcji "Harmonizer Mix" , "Filter Frequency" oraz "LFO speed" + reverb i delay:
Tutaj podobny zestaw dodatkowych efektów jak w przykładzie powyżej + "filter lfo amount" (ten z sekcji gdzie jest gałka "Filter Frequency") oraz "unison", "SUB" i na moment "Resonance amount":
Właściwie zdradzając ten kawałek tajemnicy Harmless'a wystarczyłoby powiedzieć, że cały widz polega na przekręceniu "Phaser mix" na max i regulacji gałki "Phaser offset motion speed" ale nie do końca jest to prawdą - dlatego warto zagłębić się w temat.
Dobrze zatem spróbujmy coś ciekawego uzyskać!
Na początek ustawiamy konfigurację:
Tryb przestawiamy z "classic" na "freq" (czerwona ramka)
Phaser mix (amt) ustawiamy na 80 %
Phaser width (width) ustawiamy na 100 %
Pozostałymi gałkami możemy uzyskać ciekawe przeskoki i wariacje tych modulacji - więc eksperymentować można do woli!
Tak oto już mamy ciekawe brzmienie modulowane - w każdej chwili można użyć efektów opisanych w poprzedniej części (5).
Inna ciekawą konfiguracją (przedstawiona na obrazku) uzyskamy coś na kształt arpeggio
Tryb przestawiamy na "Box"
Phaser mix (amt) ustawiamy na 100 %
Phaser width (width) ustawiamy na 50 %
Phaser offset motion speed (speed) ustawiamy w zależności od tego jaka prędkość nam pasuje
Phaser width LFO amount (lfo - pierwszy po lewej - zaznaczony strzałką) ustawiamy na 20 %
Sprawdźcie sami co uzyskacie tą konfiguracją !
Warto narzucić jeszcze delikatne efekty Delay, tremolo, vibrato - dopełni to efekt końcowy.
Zarówno w tworzeniu padów, czy innych dźwięków przydatną umiejętnością jest płynne przechodzenie poprzez modulowanie dźwięku, aż do kompletnego jego wypaczenia i powrót do normalnego dźwięku - ale to wymaga ciekawej kompozycji i uzasadnienia merytorycznego w utworze.
Pozwole sobie mały przykład z wykorzystaniem opcji "Harmonizer Mix" , "Filter Frequency" oraz "LFO speed" + reverb i delay:
Tutaj podobny zestaw dodatkowych efektów jak w przykładzie powyżej + "filter lfo amount" (ten z sekcji gdzie jest gałka "Filter Frequency") oraz "unison", "SUB" i na moment "Resonance amount":