Serum: basowy element do dubstepu
Przypadkowo wykręcony przeze mnie dźwięk, który mi się nie przyda, a może przyda się innym. Nie wiem nawet jak określić ten typ dźwięku (nic innego oprócz pluck nie przyszło mi do głowy) więc nazwałem go elementem
Demo:
[zs]http://www70.zippyshare.com/v/FugIztg4/file.html[/zs]
1. Otwieramy Serum i uruchamiamy dwa oscylatory oraz oscylator sub z włączonym direct outem.
2. Pierwszy oscylator: octave na -2. Drugi oscylator: fala Analog>Analog_BD_Sin, octave na +2, level na 0. Sub oscillator: sine, octave: -2.
3. Uruchamiamy FM from B w pierwszym oscylatorze na poziomie około 55%.
4. Filtr - użyjemy filtra combination, Flanges > Cmb L6+. Ustawienie knobów to kwestia gustu, chodzi o to, aby dodać tym filtrem charakteru do brzmienia i o lekką modulację cutoffu za pomocą LFO (o tym później). Moje ustawienia - Cutoff: 1700Hz, Resonance: 45%, Drive: 25%, LP Freq: 100%.
5. Ustawiamy levele oscylatora pierwszego i suba na około 20%.
6. LFO1 (rate kwestią gustu):
7. Linkujemy LFO1 pod level oscylatora pierwszego i pod sub. Będzie to wyglądać tak:
8. LFO2 można zostawić takie jakie jest, albo lekko zmienić, ważne, żeby rate był ten sam co w LFO1. Później linkujemy LFO2 do parametru wavetable position w oscylatorze drugim (aby zmieniał się z 0 na 100%) i lekka modulacja cutoff'a filtra, mniej więcej tak:
9. Dużo dla dźwięku może zrobić wybranie hyper/dimension z listy efektów. Hyper mix na 40%, Dimension size i mix na 30%.
Przypadkowo wykręcony przeze mnie dźwięk, który mi się nie przyda, a może przyda się innym. Nie wiem nawet jak określić ten typ dźwięku (nic innego oprócz pluck nie przyszło mi do głowy) więc nazwałem go elementem
Demo:
[zs]http://www70.zippyshare.com/v/FugIztg4/file.html[/zs]
1. Otwieramy Serum i uruchamiamy dwa oscylatory oraz oscylator sub z włączonym direct outem.
2. Pierwszy oscylator: octave na -2. Drugi oscylator: fala Analog>Analog_BD_Sin, octave na +2, level na 0. Sub oscillator: sine, octave: -2.
3. Uruchamiamy FM from B w pierwszym oscylatorze na poziomie około 55%.
4. Filtr - użyjemy filtra combination, Flanges > Cmb L6+. Ustawienie knobów to kwestia gustu, chodzi o to, aby dodać tym filtrem charakteru do brzmienia i o lekką modulację cutoffu za pomocą LFO (o tym później). Moje ustawienia - Cutoff: 1700Hz, Resonance: 45%, Drive: 25%, LP Freq: 100%.
5. Ustawiamy levele oscylatora pierwszego i suba na około 20%.
6. LFO1 (rate kwestią gustu):
7. Linkujemy LFO1 pod level oscylatora pierwszego i pod sub. Będzie to wyglądać tak:
8. LFO2 można zostawić takie jakie jest, albo lekko zmienić, ważne, żeby rate był ten sam co w LFO1. Później linkujemy LFO2 do parametru wavetable position w oscylatorze drugim (aby zmieniał się z 0 na 100%) i lekka modulacja cutoff'a filtra, mniej więcej tak:
9. Dużo dla dźwięku może zrobić wybranie hyper/dimension z listy efektów. Hyper mix na 40%, Dimension size i mix na 30%.