Witam, witam. Dziś powiem wam jak zrobić piłę, której MBrother używał w kawałkach takich jak Trebles czy też I can't Wait no More. Potrzebny wam do tego będzie jakikolwiek syntezator FM, jednak jeśli owego nie posiadacie to podobny efekt uzyskacie z syntezą addytywną. Ja użyję Sytrusa.
1. W zakładce MAIN zmieniamy wysokość (Pitch) na -12 półtonów,
2. Ustawiamy operatory:
OP1: Piła, FreqRatio: 1
OP2: Kwadrat, FreqRatio: 4
OP3: Piła, FreqRatio: 8
OP4: Sinusoida, FreqRatio: 16
3. "Odprowadzamy" sygnał 3 pierwszych (1 na full, 2, 3 mniej więcej 60%) operatorów do wyjścia przez filtr 1. Pamiętajmy by wyłączyc output z pierwszego oscylatora,
4.1 Operator 3 modulujemy w 100% operatorem 4,
4.2 Jeśli nie mamy opcji FM, dodajemy (do operatora 3) od trzydziestej, do trzydziestej drugiej harmonicznej. Jeśli mamy opcje FM to dodanie tych harmonicznych polepszy jakość naszego dźwięku, polecam wypróbować,
5. W filtrze, za pomocą low passów, lekko ucinamy najwyższe, piszczące, a wręcz skrzeczące częstotliwosci,
6. Możemy pobawić się unisonem albo chórem.
Dzięki za przeczytanie, mam nadzieje, że troche wam pomogłem. Pozdrawiam!
1. W zakładce MAIN zmieniamy wysokość (Pitch) na -12 półtonów,
2. Ustawiamy operatory:
OP1: Piła, FreqRatio: 1
OP2: Kwadrat, FreqRatio: 4
OP3: Piła, FreqRatio: 8
OP4: Sinusoida, FreqRatio: 16
3. "Odprowadzamy" sygnał 3 pierwszych (1 na full, 2, 3 mniej więcej 60%) operatorów do wyjścia przez filtr 1. Pamiętajmy by wyłączyc output z pierwszego oscylatora,
4.1 Operator 3 modulujemy w 100% operatorem 4,
4.2 Jeśli nie mamy opcji FM, dodajemy (do operatora 3) od trzydziestej, do trzydziestej drugiej harmonicznej. Jeśli mamy opcje FM to dodanie tych harmonicznych polepszy jakość naszego dźwięku, polecam wypróbować,
5. W filtrze, za pomocą low passów, lekko ucinamy najwyższe, piszczące, a wręcz skrzeczące częstotliwosci,
6. Możemy pobawić się unisonem albo chórem.
Dzięki za przeczytanie, mam nadzieje, że troche wam pomogłem. Pozdrawiam!