Powiedzmy, że masz lead który w stereo brzmi całkiem nieźle, ale w mono brakuje mu górnych rejestrów. Kiedy dodasz mu wysokich częstotliwości za pomocą zwykłego korektora to w mono zabrzmi ok, ale w stereo podbita góra będzie za głośna. Rozwiązaniem takiej sytuacji jest sięgnięcie po mid/side eq- taki korektor pozwala na przetwarzanie składowej mid i side niezależnie od siebie. Składowa mid to część sygnału którą słyszysz po monofonizacji, natomiast side to tak zwana część różnicowa. W połączeniu dają one sygnał stereo. Wróćmy teraz do naszego lead'a- kiedy zgłośnisz górne częstotliwości w składowej mid to uzyskasz zrównoważone brzmienie w mono oraz nieznacznie głośniejszą górę w stereo.
Korekcja mid/side to tylko jeden z pomysłów na wykorzystanie niezależnego przetwarzania tych składowych (jednak według mnie najbardziej użyteczna)- równie dobrze możesz wykorzystać kompresje w trybie mid/side, panoramowanie mid/side, nasycanie mid/side, ustawianie poziomów mid/side itd.
Korekcja mid/side to tylko jeden z pomysłów na wykorzystanie niezależnego przetwarzania tych składowych (jednak według mnie najbardziej użyteczna)- równie dobrze możesz wykorzystać kompresje w trybie mid/side, panoramowanie mid/side, nasycanie mid/side, ustawianie poziomów mid/side itd.