1. Taki panning pomoże Ci zbudować raczej przestrzeń lewo-prawo, co nie zmienia faktu że na pewno ma znaczenie w budowie przestrzeni przód-tył. Po prostu bardziej stereoizujesz te intrumenty.
2. Jeśli wykonasz odpowiednią korekcje to raczej tak, warto sprawdzać różnice między lewą stroną a prawą na masterze. To co prowadzi kawałek (np. wokal, lead w dropie, pianino prowadzące w breaku) powinno być raczej postawione przed słuchaczem "w twarz" czyli no w środku. Nie mówię że w mono, chodzi raczej o to że to co najważniejsze (w danym momencie) powinno być na pierwszym planie. Tak samo subbass, stopa - one powinny się trzymać środka, raczej zawsze.
3. To też zależy. Powiedzmy że masz skrzypce, robisz 3 warstwy - jedną grającą na oktawie niżej. I ją właśnie możesz zrzucić do mono aby nadawała takiej energii, po prostu żeby całość brzmiała grubiej. A te dwie warstwy możesz dać na powiedzmy lewo czy tam prawo delikatnie.
4. Pogłos i opóźnienie. Czyli popularny reverb i delay. Zajrzyj sobie na zakamarkiaudio.pl, poszperaj, poczytaj a najlepiej to sam się naucz w DAWie.
Nie wiem czy jestem obeznany czy nie, ale to co wiedziałem to chyba napisałem Głębia i szerokość misku zależy od wielu rzeczy, można powiedzieć od całego miksu (poziomy głośności, panorama, korekcja, kompresja i na końcu właśnie efekty przestrzenne). Także powodzenia w odkrywaniu kolejnych pogłosów w wtyczce
2. Jeśli wykonasz odpowiednią korekcje to raczej tak, warto sprawdzać różnice między lewą stroną a prawą na masterze. To co prowadzi kawałek (np. wokal, lead w dropie, pianino prowadzące w breaku) powinno być raczej postawione przed słuchaczem "w twarz" czyli no w środku. Nie mówię że w mono, chodzi raczej o to że to co najważniejsze (w danym momencie) powinno być na pierwszym planie. Tak samo subbass, stopa - one powinny się trzymać środka, raczej zawsze.
3. To też zależy. Powiedzmy że masz skrzypce, robisz 3 warstwy - jedną grającą na oktawie niżej. I ją właśnie możesz zrzucić do mono aby nadawała takiej energii, po prostu żeby całość brzmiała grubiej. A te dwie warstwy możesz dać na powiedzmy lewo czy tam prawo delikatnie.
4. Pogłos i opóźnienie. Czyli popularny reverb i delay. Zajrzyj sobie na zakamarkiaudio.pl, poszperaj, poczytaj a najlepiej to sam się naucz w DAWie.
Nie wiem czy jestem obeznany czy nie, ale to co wiedziałem to chyba napisałem Głębia i szerokość misku zależy od wielu rzeczy, można powiedzieć od całego miksu (poziomy głośności, panorama, korekcja, kompresja i na końcu właśnie efekty przestrzenne). Także powodzenia w odkrywaniu kolejnych pogłosów w wtyczce