(18.04.2017, 18:03)Mat Mor Raw napisał(a): Mnie raczej zastanawia, czy publikując w serwisach komercyjnych mamy większą szansę dotrzeć ze swoją muzyką do prawdziwych słuchaczy, niż na soundcloud, youtube, bandcamp i innych darmowych serwisach.
Zasadniczo z tego tytułu założyłem ten post. Powiedzmy sobie otwarcie - mam 33 lata, rodzinę, pracę i nie zamierzam się utrzymywać z muzyki, bo już kiedyś próbowałem i wiem, że to nie dla mnie. Nie mniej, chciałbym raz na jakiś czas wydać coś w internecie - takie teraz możliwości - nie musisz podpisywać kontraktu na zagranie X koncertów, cedując jednocześnie na kogoś prawa do swoich utworów, w zamian za wytłoczenie iluś tam sztuk fizycznego nośnika i dystrybucję w sklepach internetowych, a jak płyta zabangla w kilku rozgłośniach to i może w empiku.
Takie serwisy jak Spotify i iTunes trafiają wg mnie do zwykłych zjadaczy chleba, którzy w drodze do pracy czy szkoły słuchają sobie muzyki na słuchawkach na swoim smartfonie iPodzie czy innym badziewiu. Tym samym czerpiąc nawet niewielki zysk z udostępniania muzyki w takich serwisach myślę, że rzecz warta zainteresowania się.